onsdag 2 december 2015

Härliga amaryllis och ett litet middagstips!!


Hej på er denna onsdagskväll! 
Mitt middagstips till er idag blir stekt kycklinginnerfile´med vitlök 
och soltorkad tomat, serverad med klyftpotatis, grillad tomat med kryddsmör 
och en kall creme fraichesås.  Enkelt och gott! 

Nu har vi precis sett andra delen av julkalendern och jag gillar den verkligen. 
Jag kan dock förstå de med små barn som inte är så förtjust i årets kalender.
Den riktar sig nog främst till de lite äldre barnen och till oss vuxna. 

Nu blommar två av mina julröda amaryllisar.   
  

Julkalandern som jag köpte förra året på Gleerups
har kommit fram i år igen förstås.
Jag hade nästan glömt hur fin den är. 


Nu ska jag börja tjata om Bondekärleken på Tv 4 igen.
Ikväll är det nämligen dags för ännu ett avsnitt och Johanna och jag kommer att sitta  klistrade framför TV:n. Vi ska dricka glögg med min variant av saffransbullar med en fyllning av smör, vaniljsocker och florsocker. Bullarna ska dessutom doppas i smält smör och därefter i socker. Goda, jo det kan ni tro...!

Ha nu en fin kväll så hörs vi snart igen!
Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar