söndag 8 september 2013

Botan och god middag.



                            Innan vi körde hem från Lund blev det ett besök på Botan,vilket alltid är trevligt.                             Där finns massor med vackra höstblommor och även en utställning i butiken. 

Nypon hör hösten till.... 

Det är så här vackert i Botaniska trädgården (Botan) i Lund just nu. 

Dammen med näckrosor och vackra grässorter.


Härlig oas mitt i stan för barnfamiljer,solande studenter och för alla oss andra förstås.

Orkideeútställning denna helg 7-8 september, med orkidee´r från hela världen. Passa på....


Detta är en av mina absoluta höstfavoriter. Jag har flera exemplar på gång i trädgården. Dessa har jag fått av snälla vänner som vet att jag gillar, Kermesbär som växten heter. 

Blomsterprakt i Botan hösten 2013.

Hela Botan....

När vi kom hem från Lund åt vi god middag tillsammans med Johanna. Sen kunde fredagskvällen börja....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar