söndag 22 september 2013

Slapp och skön söndag.

Söndagen har varit lugn och behaglig precis som söndagar ska vara. Skön sovmorgon,frukost med tidningsläsning i lugn och ro, lite hemmafix och sen kastade jag mig i soffan med ett rykande färskt nummer av "Gods och Gårdar" och som damp ner i brevlådan i veckan. Inte förrän idag blev det tid att njuta av detta fina magasin. Med en kopp te blev det en skön stund. 
I soffan på verandan låg Musse så sött och sov. 
Johanna var kvar i Lund hela denna dag också. Hon sov hos brorsan i natt. 
Mårten satt mittemot och läste högt ur Sydsvenskan. Han gör det på söndagar. Hehe.

Te och glassigt magasin.
 b
Den här boken läser jag just nu. Riktigt bra och lättläst.

Musse i en av sina söta sovpositioner.

Middagen fick Mårten och Johanna välja idag och det blev favorit i repris,fyllda oxrullader med gräddsås,sallad och klyftpotatis. 

Jag lovade ju att ni skulle få se vad som fanns i lådan. Det var detta svarta brickbord. I väntan på dess rätta plats få det stå här bredvid Frankfåtöljen. 
Jag har andra planer för detta bord och det ska jag visa er så fort det blir klart.         

Riktigt fin, avtagbar svart bricka. 

                           
                             Ha nu en riktigt fin avslutning på helgen så hörs vi i                    morgon! 
                   Kram     Anneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar