fredag 20 september 2013

Njut av all ledig tid!


Idag var jag inbjuden till min gamla arbetsplats för att fira att en av skolans trogna medarbetare gick på långledighet d.v.s pension. Marett fick blommor och presenter och fina ord och vi gäster fick smaskig tårta och kaffe. Efter uppvaktningen och några elevsamtal körde jag tillbaka till min nuvarande skola för nya elevsamtal,innan det var dags att ta helgledigt. 
Underbart god tårta från Kanelbullens konditori.

Marett med sina blommor och presenter, en fräsch och glad pensionär. 

Tårtan var så god, luftiga bottnar, sylt,grädde och blåbär.


Innan jag körde hem var jag tvungen att titta in en snabb sväng på bibblan i Veberöd.
Där finns denna helt underbara barnfåtölj klädd med fårskinn. Titta på de snirkliga benen.
 Den är så fin!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar