tisdag 17 september 2013

Kyckling, "Wallandertips", Idol och en söt ranka.

För alla som gillar Wallanderfilmerna så är denna bok ett måste. Massor med bilder från Ystadstrakten och från olika inspelningsplatser.

Denna bild är från Hotel Continental i Ystad,eller som vi alltid sa " Contan". Detta var ett av våra favoritställen i ungdomens dagar. Hehe, vilka skojiga minnen.....Ja, det var dagens boktips....Ninna,ninna,na ninna nana.   
Detta är kvällsfikat denna tisdag. En kaffe med mjölk och två små syltkakor. Kaffekopp och assiett från Green Gate. Alltid lika fint.

Jag måste bara visa dessa fina klockrankor som jag fotograferade på Botan i förra veckan. de är ettåriga och med otrolig växtkraft. De ska jag också så nästa vår. Måste nog skriva upp alla olika sorter så jag inte glömmer.

En annan variant av klockrankan.

Ha nu en fin fortsättning på tisdagskvällen alla mina kära läsare!

 Denna dag har jag haft diverse samtal med såväl vuxna som barn som ungdomar på tre olika ställen. Ja, det är ett omväxlande arbete man har. Det blir aldrig långtråkigt,vilket det ju faktiskt sällan blir när man arbetar med människor.

Ikväll blev det då äntligen, helstekt kyckling med alla de goda tillbehören som jag rabblade upp igår. I morgon ska Jakob få en portion levererad till Lund.

Nej, nu börjar kvällens program av kvalveckan i IDOL. Jag gillar juryn, lagom mix av gosedjur
( Bagge) vacker och kompetent kvinna  ( Bagge-Wahlgren) också ett svart får , dock inte utan en viss charm(Bard).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar