måndag 9 september 2013

Husmanskost och ösregn.

Nu har vi precis ätit middag och idag blev det ugnsstekt falukorv med smör, tomatpure´, chilisås och ost. Till detta blev det hemlagat fluffigt potatismos. Så jädrans gott. 
Det enda som fattades vid middagen var Jakob,som älskar mitt potatismos. Han ska få en portion när jag åker till Lund på onsdag.  
Regnet öser ned. Visst behöver vi regn och vi har haft sol och värme länge,men jag saknar ändå redan det fina vädret, efter en dags moln och regn. Tokigt,va?  Nåväl, det ser hoppfullt ut senare i veckan när solen kommer åter.....

Ikväll blir det bl.a "Idol" på TV och den fina norska serien "Halvbrodern". Men redan om en kvart är det säsongsstart för mitt och Johannas favoritmatprogram nämligen "Halv åtta hos mig". Med andra ord så blir det en riktig TV-kväll idag. 
En kopp gott kaffe ska det också bli. Jag har även flera bra böcker och tidningar som ligger och väntar. Och både fredagens och lördagens korsord från Sydsvenskan. Man hinner ju inte med......Och ja, promenaden. Om det slutar regna,ja..... 

Ha en fin kväll mina vänner!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar