fredag 13 september 2013

Ljusstakar,gamla och nya....

Jisses, så många ljus man (i alla fall jag) tänder när den lite mörkare årstiden kommer. På tal om detta så ringde jag Mårten i tisdags och bad honom köra en liten sväng till Ikea. Han jobbar nämligen nära Ikea i Helsingborg vissa dagar. I ett svagt ögonblick har han sagt " behöver du något på Ikea så fixar jag detta" och nu "behövde" jag verkligen ett par nya ljusstakar. Det är de höga och fina Stockholmsljusstakarna som jag ångrade att jag inte köpte på mitt senaste Ikea-besök.    Här är dem.....  Just denna modellen är ganska lika en modell som finns på Svenskt Tenn.  Det är dock en betydande prisskillnad. De här duger fint. 

Tvåpack för 199:- och namnet är "Stockholm". Det får bli dagens tips!

Ja, de går åt mååånga värmeljus och kronljus från Ikea.


                             Nu är det fredagskväll och hur skönt är inte 
                    det....?? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar