måndag 16 september 2013

Höstrusk.....med lite inslag av mys.

Denna textfärg får symbolisera det grå höstvädret idag. Det har regnat nästan hela dagen och det är faktiskt ganska kallt. Jag kommer dock inte att börja med strumpor på ännu ett tag. Jag är en sån som väntar i det längsta med att ta på strumpor och vinterkläder. Måste erkänna att jag frös lite i morse och att det var lite blött och slipprigt i mina Ballerinaskor.


På tal om Ballerinaskor så köpte jag ett par nya sådana i lördags med Missonimönster. Tänkte att de kunde bli snygga till jeans och en enkel vit skjorta. Vi får väl se.....
Så här ser de ut:


De här lyser ju upp vilken grå höstdag som helst.

Nåväl, efter dagens arbete, som innehöll ganska många möten ( det är så varje måndag). Bl.a var jag på ett möte på biblioteket i eftermiddags ang. slutspurten inför Fokus Dalbydagen den 28 september. Då ska jag och en kollega representera Socialförvaltningen på ett stort event i Dalby. Berättar mer om detta längre fram.    
När jag skulle sätta in kycklingar i ugnen så fungerade inte ugnen. Vi hade strömavbrott igår och antagligen hände något då. Maken rengjorde under taket igår och han tror att det kom vatten på utomhusbelysningen, vilket i sin tur orsakade strömavbrottet.
Kycklingarna skulle bli kvällens middag tillsammans med kokt potatis, brun sås, broccoli, gele´, inlagd gurka och rödkål. Så jädrans gott, tycker hela familjen. Det får bli i morgon istället. Nu fick det bli soppa med rostade ostmackor. Det fick duga....

Nu ska det bli skönt att krypa ned i fåtöljen med en kopp te och min bok i myskläder ( jag har myskläderna, inte boken....) Kanske jag kan få katten att värma mina fötter också....
Vädret har blivit riktigt fint nu. Skönt att det inte blev heldagsregn..
Lite senare ikväll blir det "Halvbrodern" och "Top of the lake". Tjat,tjat, ja jag vet men det ÄR bra serier, båda två. 

Just nu doftar här underbart av denna fina Voluspa rumsspray med gardeniadoft. Mmmmm

  




Vi hörs senare.... Kram på er!!   

Nu ropar Mårten att nu kan jag steka kycklingarna för ugnen fungerar igen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar