onsdag 25 september 2013

Lite nytt, Tikka Masala och en och annan bonde.

Dagen började med att jag släppte in en främmande karl i huset tidigt i morse. Nejdå, det var inte alls så dramatiskt (eller spännande ) som det kan låta. Det var killen som skulle byta elmätaren. Tydligen åtta år sedan senast. Oj,oj vad tiden går.

Så här vackert var det i morse, förresten.
Morgonutsikt från vår altan på ovanvåningen.

Vackert.


Sen åkte jag i flygande fart till Lund och till teammöte och Motiverande samtal  m.m. Hann även med en snabb runda på stan på lunchen Det blev en sväng till Lagerhaus. Jag har inte varit där på väldigt länge. Nu var det dags. Jag köpte lite småsaker där som jag blev nöjd med. 

Bl.a detta:
Vita glasunderlägg till nedsatt pris och ett doftljus med lakritsdoft. 

Denna "glödlampe" lampa med guldfärgad textilsladd föll jag för direkt.Jag ska visa mer sen när jag bestämt var den ska hänga.




                             Några frestelser att falla för när man promenixar i stan:


Gott bröd från surdegsbageriet.

Ljuvliga hallonwienerbröd.

Te med musikinriktning.

Nu har jag precis kommit hem efter ett sent möte med föräldrar och elev på skolan. 
Nej, dags att ta tag i middagsbestyren. Det blir indisk Tikka Masala gryta gjord på fläskytterfile. 

Senare ikväll ska vi titta på den nya omgången av "Bonde söker fru" Det är den enda dokusåpan som jag ser. Både Johanna och jag tycker att bönderna och hela programmets upplägg är riktigt bra. Mårten delar inte vår uppfattning. Hehe. 

Ha en härlig kväll alla ni!  Kram     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar