tisdag 3 september 2013

Sensommarvärme igen.....

Idag skiner solen igen och det var helt underbart väder när jag gick hem från jobbet idag. Riktigt varmt och skönt och ännu behövs inga höstkläder. Så skönt att kunna använda sina lätta sommarkläder ett tag till.
Full aktivitet var det i solskenet på skolgården idag.

Ikväll ska maken och jag ut och promenera igen.
Detta SKA bli en rutin som man INTE kan vara utan.  Alla (nåja,nästan alla) menar ju att det är så det blir när man börjar med någon form av motion. Jag hoppas verkligen att detta gäller mig också. Hehe! Jag har nog inte hållit i så länge tidigare tyvärr så att det blivit ett "måste"

Jag tänkte i alla fall hinna med en stund i solstolen med min pågående bok också. Just nu är det en deckare av den danska författaren Jussi Adler-Olsen. Ganska ruskig, men bra.  

Middagen ikväll blir korvgryta med ris och sallad. Det gillar Johanna och jag, men inte Mårten. "Sicken" tur då att han inte ska äta hemma ikväll.   

Johanna skrev in sig på "Jöken" idag (juridisk översiktskurs). Hon tycker att det kan vara en bra kurs att gå, medan hon funderar lite till på vilken utbildning det ska bli framöver. Att kombinera detta med lite lärarjobb blir nog alldeles utmärkt denna termin. 



Den här boken kan man ha nytta av i sitt arbete. Många barn/ungdomar har en låg självkänsla och behöver stärkas i detta.

Jag tog en bild på mitt ljusa och fina arbetsrum idag. Soligt och fint!

På en av väggarna har jag samlat några av Ia Karlssons fina alster.

Den här bilden har jag också på mitt arbetsrum och det är Jakob och Johanna 4 och 2 år på bilden. Här sitter dem och filosoferar i Trollskogen i T Hällestad. Gullungar.....
v

Brända färger i höstrabatten.

Och lite gulare färger.

Kärleksört i lila/rosa nyanser i en annan del av min stora rabatt. 

Två nyinköpta clematis, som väntar på Mårtens spalje´ av rostigt nät. 




    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar