lördag 28 september 2013

"Jobbe"lördag.



Idag representerade jag och min kollega som sagt Lunds socialförvaltning på ett kommunalt event.

Vi hade laddat upp med massor med godis och det var mycket uppskattat av både barn och vuxna.  
Här står jag och väntar på att få svara på frågor och dela ut broschyrer och godis.

Vi hade dekorerat vårt bord med ljuslyktor och rönnbär och broschyrer förstås.

Utanför brann det fint i eldkorgarna i det vackra höstvädret. 

Höstfägring. 

Anne-Karin och jag vid vårt lilla bord. Till vänster ser vi en skymt av vår bitr. socialdirektör Annika.

Dalby Gästis är vackert inbäddat i vildvin i alla olika höstfärger.

Ett glatt Måltidsgäng som har hand om skolmaten i Lunds kommun. Här är ide´grytan tom men under dagen fylldes den på med en massa bra tips och förslag. 

Vi blev bjudna på god pastasallad till lunch.

Anne-Karin var gullig och gick och köpte gott kaffe till oss på Bönor och Blad.

Kaffet smakade utmärkt till dessa utsökta små äppelmuffins som Polhemsskolans duktiga elever hade bakat.

När jag kom hem på eftermiddagen möttes jag av denna trevliga syn, maken i solskenet på altanen med en bra bok. Här satte jag mig också och kopplade av en stund med bok och middagsslummer. Så skönt.....

Nu har vi ätit en god middag och suttit och pratat lääänge. 
Med denna bild önskar vi er alla en fortsatt fin lördagskväll. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar