torsdag 19 september 2013

Mor och dotter kväll.


Ikväll kom min "gamla" vän Birgitta och hennes dotter Lina och hälsade på mig och Johanna. Vi fick fina blommor, vi åt gott och hade som vanligt mycket att prata om.     
Kvällens dukning.   


Liten söt cyklamen,lite fransig i kanterna. Gav en likadan i present igår men ville ha en själv också. 

Birgitta och jag hade en trevlig kväll tillsammans med våra döttrar.

Söta Lina ställde upp för fotografen.


Här är kvällens middag, oxrullader. Bilden ser lite konstig ut, men det blev riktigt gott. Jag hade fyllt dem med hackad färsk basilika, fetaost och rödlök och det blev riktigt gott. Rulladerna fick puttra ganska länge i grädde. 

Till dessert hade jag bakat en kladdäppelkaka och serverade denna med lättvispad grädde. Kladdäppelkaka är helt enkelt en vanlig kladdkaka men med 4 tsk vaniljsocker istället för kakao och med två små rivna äpplen i smeten. 175 grader ca 25 minuter. Ska vara kladdig i mitten med en lite knaprig kant.
Mums och kul med ett nytt äppelkakerecept, i alla fall så var det nytt för mig.

Gokväll, alla söta läsare.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar