torsdag 26 september 2013

Malmöutflykt tillsammans med mor.

Det blir ett lite sent inlägg ikväll. Min mor och jag har varit i Malmö hela e.m och kvällen.Vi har roat oss med lite av varje, umgåtts,shoppat och haft kul. Det har vi alltid när vi är ute på våra små äventyr. 
Vi började dagen med att jag bjöd på lunch hemma hos mig. Johanna åt också tillsammans med oss eftersom hon kom tillbaka från sin föreläsning i Lund i precis rätt tid. 
Vi åt Pulled Pork med klyftpotatis och äppelmos. Så jäkla gott. Köttet bara ramlade isär och smälte i munnen. 

När vi var mätta och glada körde vi till Malmö. Vi startade med ett besök på Slottsträdgården. Vi strosade runt och njöt av vackra blommor i den friska och klara luften. Solen sken och värmde så gott. Mor bjöd på fika på cafeet och vi festade loss på gott kaffe med hallon-rabarberpaj med vaniljsås. Jag drack en Macchiato. 

Min lilla Macchiato.

Hallon-rabarberpaj med vaniljsås. Mmmm( fast om vi ska vara riktigt ärliga så var pajen lite suuur)

Fika tillsammans med mor i underbart höstväder.

Vacker miljö på Slottsträdgårdens cafe´i Malmö.

Välskötta och fina rabatter med mycket välansade kanter. 

Johan Taylor är slottsträdgårdens trädgårdsmästare och även känd från diverse olika trädgårdsprogram i TV. Här säljer han en vacker blomma i MFF:s färger till min mor, blomsterfantasten. Trädgårdsmästare nr 2 ville också gärna vara med på bild.


Vi köpte en vacker björkplanta som om några år får en alldeles vit stam. Precis som på den här bilden.
Höstaster i många olika, fina färger.

Vart man än befinner sig i Malmö så dyker Turning Torso upp. 

En av mina höstfavoriter, Körsbärsbenved.
Här har jag varit på skolresa för en del år sedan.

Vi gjorde ett litet besök vid Fiskehoddorna också,lite sent på dagen för att kunna köpa färsk fisk, men trevligt ändå.


TT har fastnat på en bild igen. Det är faktiskt Nordens högsta byggnad. 
Här tog jag en snabb bild på Zlatans f.d villa under bilfärden. Mor skrek till eftersom det var jag som körde..... 

Vi tog en titt på Bron också och så här vackert var det där, denna septemberdag.


Vi avslutade dagen på Mobilias invigningsfest. Mycket folk, musik och fina öppningserbjudanden, precis som det ska vara.

Ett vackert upplyst träd på Mobilias " Torg". 


Vi kollade bl.a in det senaste från Odd Molly på Spirit Stores.

Jättetrevlig dag hade vi idag, min mor och jag. Trevligt sällskap,några fynd och lite gott att äta så blev dagen fulländad.
Nu ska jag sova en liten stund innan jag ska hämta Johanna i Lund vid två-snåret. Gonatt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar