onsdag 11 september 2013

Lång arbetsdag,pizza,tomatskörd och ny serie.

Idag har jag arbetat  i Lund en del av dagen,vilket är ganska vanligt på onsdagar. Då arbetar jag med mina socionomkolleger med olika uppgifter och möten. Idag har vi haft teamträff,APT, information från kommunjuristen och därefter möte avseende "Motiverande samtal". Intressant och givande "alles".

Hann med att hämta mitt träd på "Botan" också under lunchen. Det var den otroligt vänlige och snälle Åke som tog emot mig och lastade in trädet i bilen. Han hade planterat om växten i ny jord och en större kruka. Han tyckte inte att trädet var tillräckligt fint så han gav mig dessutom en myrtenplanta som han själv drivit upp, en Hoya ( från hans frus farmors gamla ursprungsplanta) samt två perenner. Vilken genomhygglig man.
Det blir dock ingen bild idag eftersom när jag kom hem ikväll så hade alla bladen fällts in. Hehe. Får väl se hur den ser ut i morgon....

Jag köpte nya servetter och en ny ljuslykta också idag.  
Riktigt fina höstservetter och en ljuslykta i klarglas,ganska lik Ittalas lyktor.
Inköpsställe: Åhlens 


Idag är det den 11 september och det är 12 år sedan terrorattacken i NY och 10 år sedan Anna Lind blev mördad. Hemska händelser som alla alltid kommer att minnas. 
Jag såg dokumentären om Anna Lind igår och idag visas filmen av Alandh. Vilken tragisk händelse. Stackars hennes nära och kära...............Vi sänder dem en tanke. 

Jag kom hem sent idag också. Det var föräldramöte i årskurs 7 och 8 ikväll. Jag var där och representerade elevhälsoteamet tillsammans med rektor och skolsköterska. Hela aulan var full med engagerade föräldrar och jag passade på att informera om lite olika saker. Det gick bra och efter att ha svarat på några mail så körde jag hemåt vid halv åtta. 


Ikeas värmda pizzor med hemodlade och supergoda tomater blev den enkla och snabba kvällsmaten. 

Tomat och basilikaskörd i växthuset.

Nu ska vi snart se den nya humorserien med bl.a Johan Glantz och herr Jansson. Men först kaffe och en skvallertidning.


Gokväll på er, raringar!     
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar