söndag 8 september 2013

Första delen av cykelfesten med mingel,sånglek och förrätt hos vänner.

Klockan fyra var det dags att cykla mot årets upplaga av den mycket berömda och populära  cykelfesten ( i alla fall på vår bostadsort). Vi började med att hämta upp Maria och Dan.    
Mårten och Dan är glada som vanligt. Här står dem i Dan och Marias nyrenoverade kök. Så fint.... 

                        Gott bubbel och många olika sorters tilltugg serverades på vår samlingsplats " Gröningen".

Eva och Ulf Tedgård serverade mousserande till alla gäster och så här många flaskor gick det åt.  

Staffan,Sofie,Sten, Maria och Dan poserar snällt för fotografen i det vackra vädret.

Herr och fru Dykes,alltid lika glada och snygga!!  

Herr Rosell, som jag brukar kalla Lennart, var också med detta år tillsammans med sin fru Annika. Här är det Lennart och Mårten som ska försöka få ihopa ett sångarlag.

Här är mitt lag när vi  framför vår ganska enkla, men trallvänliga melodi "Nu är det hjul igen".

En del av vårt stora festglada gäng.

Förrätten bestående av bresaola,surdegsbröd, sallad,melon och parmesancreme  blev vi serverade hos Git och Thomas. Så trevligt och gott.

Detta är min delikata tallrik och jag valde snaps ( Piratens Besk ) och öl som måltidsdryck. 

Jag dricker mild och god Piratensnaps.

Jag ska här hoppa upp på min gröna bike och trampa vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar