söndag 1 september 2013

Skördefest och några små inköp.

Härlig skördefest på Katrinetorp idag. Dagens trevliga sällskap fick tyvärr förhinder så jag åkte själv. Nej, Mårten ville inte följa med..... Hehe!! 
Vegetarisk klänning gjord av olika kålsorter och blommor.

Lite annorlunda dukning med en duk gjord av brudslöja.

Dans utanför herrgården.
Rosa rummet.....

Höstdukning i den otroligt vackra matsalen.

Höstinspiration med fina minipumpor,dahlior och rosor.

Moett poserade gärna medan storebrorsan Malte slöade.

Fåren blev klippta......
Inspirerande fönster. 

Favoritbyrå, designad av Josef Frank. Kostar bara en bit över 100 000:-. Fyller ju snart år.....

Självklart besökte jag Josef Frank och Estrid Ericsson utställningen direkt från Svenskt Tenn.

Klassiskt vackert!!!

Här skulle man nog kunna sova gott.

Dukning i Frankmiljö.

Här ligger Josef Frank och tar igen sig bland sina kuddar. Hehe.
Hemma igen, efter en trevlig eftermiddag med mina fynd. Jag köpte två rostiga "spiror" för en spottstyver att ha i trädgården, fina kronärtskockor, päron, kärleksört och ännu en stol från House Doctor, denna gång i kopparfärg.  


Den här söta ministolen har jag tidigare i svart och mässing. Detta är den tredje i serien och alltså i koppar. 

De här söta kaffekopparna kunde jag bara inte motstå. Inköpta i antikaffären på Katrinetorp. Vita,tunna med sött ljusrosa mönster. 

Jag tror att kaffet kommer att smaka utmärkt i denna kopp.
Det var allt för idag,kära vänner. Nu ska vi titta på Wallander.
Vi hörs i morgon! Sov gott!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar