söndag 15 september 2013

Trädgårdsrensning,skördetid i växthuset och röstning.

Idag har det blivit en hel "rullebör" med nedklippta blommor i trädgården. Även en liten upprensning i växthuset hanns med. Vi har skördat ännu fler tomater och även olika chilisorter alltifrån mild till "very hot".
Mårten körde till soptippen med allt skräp och sen blev det fika och middagslur. Nu har vi precis ätit middag och jag ska läsa ut min bok, "Tusenskönor" av Kristina Ohlsson. En riktigt bra kriminalroman som var lättläst och ganska spännande.  


Nu ska jag börja på nästa bok som även den är en kriminalare. Det är Viveca Stens senaste 
"I farans riktning".    

Johanna har berättat en massa från sitt nationsarbete igår. Roliga episoder och annat kul från det ljuva studentlivet. Klockan tre i natt kom hon hem, den lilla nattsuddaren. Nej, nu måste jag hoppa på cykeln för att sticka iväg och rösta i kyrkovalet. Vi hörs senare.....

Hemma igen efter en snabb cykeltur med Mårten, röstning, lite småprat med några bekanta och sen tillbaka hem igen. 

Nu har Johanna fixat fruktte och jag säger kram till er alla. Vi hörs i morgon! .

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar