torsdag 16 januari 2014

Aktivitet i köket och en liten titt i källaren.

Hej svejs! 
En snabbtitt här från mig, mer hinns inte med. 
Idag är jag ledig från mitt arbete men arbetar desto mer härhemma i köket. Där råder det febril aktivitet sedan klockan halv sju i morse.  Det är jag, en massa mat och receptböcker som samsas om platsen. 
Musse,katten hittar också dit väldigt ofta för att se om någon liten smakbit kanske hamnar på hennes fat.
Just nu står det flera gyllengula ostpajer (västerbottenost) i ugnen som snart ska byta plats med ett gäng till.   Doften är fantastisk kan jag säga..... 
Fläskfile´erna ligger i marinad. Kycklingfileerna är klara. 
Det mesta förutom frukt och grönt och blommor är inhandlat och det börjar kännas som att det mesta är under kontroll. Så känns det just nu i alla fall!!!! 
Idag tänkte jag visa några foton från ett av rummen i vår källare.  
Vita clubfåtöljer, ett glasbord och en grön slätvävd matta. Bordet i hörnet har jag köpt på auktion för många år sedan och det är faktiskt lite annorlunda i sin utformning.  
I en annan del av samma rum. 
Här finns också en gammal bakugn där man faktiskt kan baka bröd eller pizza eller något annat gott. Vårt hus är ju byggt 1934 och detta är en gammal detalj från den tiden. Roligt att den finns kvar och går att använda än idag.

Nej, nu ringde timern och jag måste återvända till köksregionerna. Vi hörs lite senare.
Kram så länge.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar