onsdag 29 januari 2014

Kopparfärg och katt.

Hur är det med er? Har ni fallit för koppartrenden? Jag har tänkt att nej, det är bara en tillfällig "fluga".
Jag har dock köpt några småsaker som jag har samlat på ett ställe i en fönsterkarm.
 Det blev en spegel, ett"litet"A ( eller stort,rättare sagt).
 En ministol hade jag sedan tidigare och en ljuslykta från Ittala hade jag också innan. De passar ju faktiskt ganska bra till.
 Man skulle ju  kunna plocka fram sina gamla koppartraktörpannor också. Vi fick flera i bröllopspresent, som bara står i ett skåp . Dem ska jag nog ta och damma av och börja använda på nytt.
Ministolen är köpt på"Bouganvilla"på Katrinetorp i Malmö. Kopparasken är köpt på"Butiken i Byn",Sövestad, spegeln och A:et köpte jag på"Levande Hem"i Ystad.Den har dock tyvärr "slagit igen" nu, sedan en vecka tillbaka. 


Nyfiken katt sitter och tittar ut på andra våningen. Finfin utsikt! 



2 kommentarer:

  1. Hej igen.
    Åh jag gillar alla dina fina saker - framförallt Iittala Kivi-lyktorna..
    Efter att ha läst din blogg en stund kände jag att jag också ville ha sådana - och nu har jag fått ihop en fin liten samling =)
    Den färgen du visar nu har jag aldrig sett - blir genast sugen =) hahaha.. *smått beroende*


    Stort Grattis i efterskott - ser ut som du haft en riktigt underbar födelsedag <3
    Varm kram o trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för din fina kommentar! Så roligt att jag har kunnat inspirera dig lite. Jag hoppas att du får tag på den ljuslyktan som du vill ha. Jag fick min i jullapp för några år sedan. Jag ska se om jag kan hitta den i någon affär i så fall ska jag tipsa dig. Ha nu en fin dag och ta det försiktigt i trafiken. Det är mycket snö här i alla fall...
    Kram

    SvaraRadera