fredag 3 januari 2014

Middagstips och boktips!

Godmorgon på er alla! 
Igår var jag en slö bloggerska. Jag åt bara praliner och hade det bra.....
Nej skämt åsido så rensade jag faktiskt hela vinden också. Det blev en hel del att kasta,skänka och allt blev sorterat. Riktigt skönt när det var klart. Då unnade jag mig några praliner ( se nedan) och en kopp kaffe.   
De här fick jag av Johanna och Jakob och de är så goooda....

Den här boken av Karin Wahlberg läser jag just nu. Hon skriver ju oftast deckare men detta är en "vanlig" roman i sjukhusmiljö. Läsvärd.... 

Detta väldoftande ljus från Tine K är min favorit just nu, efter alla kanel och apelsindoftande ljus. 


Middagen igår blev riktigt god och alla smaskade i sig med god aptit. Mitt förslag på middag var hemlagad fiskgratäng men nej, det ville de inte ha....Det fick då bli denna kycklinggryta och här kommer receptet:
Kycklinggryta

Till 6 portioner
1 kilo kycklingfile´
3 tsk (eller mer) färskriven pepparrot
5 dl matlagningsgrädde
4 msk kinesisk soja
2 tsk krämig balsamicosås
2 tsk (minst) sambal olek
3 pressade vitlöksklyftor
 salt och peppar

Stek kycklingfileerna klara i pannan eller i en form i ugnen. Blanda allt till såsen och häll över och låt puttra i några minuter.
Servera med ris och en god sallad. Vi hade sallad med avocado och fetaost.

Kanske ett litet tips inför er middag ikväll.

Ha en fin dag (idag är det ju fredag!!!) så hörs vi lite senare.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar