onsdag 29 januari 2014

Mysigt med Ernst.

Hoppas att ni har kommit hem ordentligt idag! 
Väglaget var inget vidare denna vinterdag.  Halt och moddigt på vägen mellan Dalby och Lund och jättehalt inne i stan. Usch,inget vidare.... 
Nu har vi ätit middag och idag hade vi fetaostbiffar med potatismos, tzatziki och sallad. Riktigt gott var det och enkelt också. 
Blanda blandfärs med ett ägg, svartpeppar,salt och lite ströbröd. Forma till biffar och peta in en fetaostbit. Stek i smör tills de blir gyllenbruna och lite knapriga på ytan.  
Så här ser det ut i ett hörn av "biblioteket" hemma. En röd elefantkudde har fått flytta upp till bokhyllan med de röda bokryggarna. Ja, jag har fortfarande böckerna sorterade efter färg. Och ja, lite knäpp är jag allt.... Jag erkänner,jag erkänner.

Och titta, där sitter ju Ernst och myser i bokhyllan! Ernsttavlan har jag fått av mina kära kolleger i samband med en lek i julas. (bara för att jag har träffat Ernst ett par gånger in real life.) Ska leta upp min egen bild på Ernst så visar jag den lite senare.
Den svarta ljusstaken i hyllan är designad av, ja just det, Ernst Kirschsteiger. Faktiskt ganska fiffig modell.
Nu önskar jag er en skön kväll, vad ni nu än ska göra.
Själv ska jag sortera min garderob och sen blir det TV-fåtöljen och "Mästerkocken" tätt följt av "Mia på Grötö" med intressanta gäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar