måndag 20 januari 2014

Min födelsedagsfest 1:a akten.

Hej på er alla! Nu ÄNTLIGEN ska det bli ett litet inlägg här på bloggen och ordningen ska återställas. 
Jag har ju hunnit fylla år sedan vi hördes av senast. Femtio år, de ni!!
Lördagen d.v.s min födelsedag gick i ett huj.  Dagen innehöll förberedelser och fixande med dukning,mat och dryck inför kvällens fest! 
Klockan 18.30 kom gästerna i en lång, lång rad och oj, vad kul det var att se min kära familj,fina vänner och släktingar samlade för att fira lilla mig! 
Tänk att alla hade tagit sig från olika håll, genom snö och blåst och isiga vindar för att gratta mig!   

Johanna, dagen till ära klädd i en silverglänsande blåsa hade textat alla placeringskort och gjort mycket annat fint.
Min käre son Jakob och småkusinernas fina mamma Jennifer! 

Välkomstdrycken.

Visor av diverse slag och ett litet kompendium med några ord om varje gäst, var ett uppskattat inslag.

Alla gillade min mat och det blev jag mycket glad över att höra!  

Mor hade gjort sin goda räkmousse med räkor och annat gott.








Glatt och härligt gäng, Kylle min mor och Johanna. 

Finfina vännerna Ann och Håkan!
Kära Ulf och Christina!!

Vackra paket och väldoftande blommor..... 

Jag och maken tar emot alla gäster!!!

På buffe´n fanns bl.a kalkonbröstfile´ med tillbehör, räkmousse med räkor,citron och dill, dubbelmarinerad fläskfile´, pastasallad med soltorkad tomat och fetaost, italiensk kyckling med vitlök, tomat och oliver, potatissallad med bl.a ruccola, kapris och citron, lufttorkad skinka, brieostar,kex, bröd, västerbottenpajer, grönsallad och bönsallad med champinjoner och rödlök.  

Här börjar gästerna strömma till och stort kram och pusskalas utbröt. Härligt!

Tre härliga damer, Katarina, lilla mor och min svägerska Jennifer!

Lasse, Dan, Tony och Git poserar fint för fotografen. 

Ett kärt gäng, Lotta, Anders och James.

Roland, Anders S och Katarina minglar.

Johanna, Anna, Anna och Koffe, glada och fina. 


Mera mingel....

Nu ska vi hitta våra platser vid bordet, ja. 

Min käre bror Mårten med sin Jennifer!

Mina kära vänner Susanne, Carl-Johan och Kylle.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar