lördag 14 november 2015

Amaryllisar på G och skön Tv-kväll väntar.

Tjingeling på er! 
Idag har jag frostat av en frys och sorterat i diverse skåp och lådor.
Nu har jag suttit här och läst en massa tidningar och relaxat, samtidigt som vi har lyssnat på och sett på nyheter från Paris och det hemska som har hänt där. Så ledsen och illa berörd man blir av denna ondska och detta hat i världen. Varför??

Jag försöker också göra tillvaron lite drägligare för Johanna här hemma som 
fortfarande inte mår bra, den lilla stackaren.

Nu till något lite ytligare.
Här nedan står mina amaryllisar på tillväxt. 
Jag kör på mörkröda för hela slanten detta år. 
Jag brukar annars oftast ha vita blommor men jag tänkte mig en 
klassisk enkel jul i år med de "rätta" julfärgerna.    
  

Fast lite vitt har det blivit ändå, en vit cyklamen står här och
nedan två vita krysantemum i den vit-gröna soppterrinen. ;)


Nu ska jag snart gå och förbereda kvällens middag.
Planen var oxfile´ med goda tillbehör som vi alla gillar.
Då Johanna tyvärr inte har återfått sin aptit så blir det
annan mat för mig och Mårten och det andra får vänta.

Ha en skön kväll alla ni!

Här blir det hemmakväll med "Så mycket bättre"
följt av "Downton Abbey" förstås och
därefter den roliga komediserien "Miranda".

Kram/@nneli






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar