måndag 9 november 2015

Lagerblad och tips på skumpa och en krasslig Johanna.


Hejsan svejsan denna måndagskväll! 
Nu har jag tagit in mitt lagerblad för vinterförvaring och även 
alla mina myrten, olivträd, citrusväxter. 
I år ska jag alltså slippa vakna mitt i natten och oroa mig för att 
växterna fryser vid första riktiga frostnatten. 

Förra året var jag ute i mörkret mitt i natten och släpade 
tunga växter över gräsmattan, i nattlinne!   

Några av de väldoftande lagerbladen ska snart hamna i kalopsgrytan. 

Jag måste bara tipsa om den här fruktiga och goda och
väldigt lättdruckna skumpan också. Den har bl.a smak av vattenmelon och citrus.
Dessutom är flaskan väldigt fin. Hihi...

Nu är de sista hösthallonen plockade och uppätna.

Ha nu en fin måndagskväll! Jag ska pyssla om dottern min som har
fått en trist halsinfektion. Hon ska få te och glass och lite annat gott.

Kram/@nneli 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar