söndag 29 november 2015

Stockholmsvisit!

Godmorgon alla kära läsare!
Idag är det Första Advent och jag det gillas av en julnörd som jag. 
Men innan de nybakade lussebullarna och glöggen ska dukas fram så tänkte jag "komma ikapp " lite här med inläggen. 

Jag börjar med "några" bilder från min lilla Stockholmsresa i torsdags.  
När jag kommit av tåget efter en fyra timmars lång resa varav tre timmars sömn och en timmes korsordslösning så träffade jag fyra härliga kolleger. 
De fotograferade varandra vid den här lilla installationen och jag kunde då smyga fram och agera fotograf för alla fyra. Tänk vad världen är liten ändå......
 De var på tjänsteresa, men vi hann snacka lite och titta på NK:s fina julskyltning tillsammans. 

Så här ser de ut när de inte är tomtar, Birgitta, Marianne, Pierre och Christer.
Hoppas att ni hade en fortsatt fin dag! 


Efter lite shopping blev det lunch här på mitt favoritlunchställe på Östermalm.
Jättegod mat och väldigt välbesökt. Jag fick sällskap vid bordet av en ung och trevlig kille.
Ja, det berodde främst på platsbrist. Hehehe....   




Den stora ljusstaken i mitten skulle jag gärna vilja ha i mitt burspråk
men kanske lite otymplig att släpa genom Stockholm.


Snygga saker på Bruka Design. 


Här njuter jag av den underbara doften av kaffe och te
på gamla anrika Sibyllas.
Det blev inköp av te till kär kollega och lite julklappar.  

Jag tänkte köpa den här till maken i julklapp men
leveranstiden var tyvärr för lång. 




Dukning på Oscar och Clothilde. 

På Biblioteksgatan är den röda mattan utrullad för alla besökare.  

Sober julskyltning på Nathalie Shuterman.
Jag tänker på "Mickan" i "Solsidan" när jag ser denna affär.
Det är exakt den typen av kunder som besöker denna exklusiva butik.
Ett julpimpat Dramaten.

Stooora lysande älgar på "Raol Wallenbergs" torg. 

En helt vanlig torsdag i skymningstid på Drottninggatan och
jag bara njuter av min egentid i en av mina favoritstäder i världen.
Det kommer några inlägg till från denna dag med bl.a mina kändismöten, julmarknad, butikstips och förstås från julstämningen på Svenskt Tenn.
Men däremellan kommer ett inlägg från en härlig dop/födelsedagsfest som vi var på igår.

På återseende!  

Ha en fin Första Advent och drick massor med glögg, hörru ni!
Kram/@nneli 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar