söndag 8 november 2015

Härlig kväll med finfina vänner.

Här är det dukat och klart inför kvällens middag för 
kära vänner sedan måååånga år tillbaka. 
Vi hade en så trevlig kväll tillsammans, vilket vi alltid har när vi ses.  

Pelle och Daniel körde denna kväll så vi damer kunde dricka vin.   

Dukningen var inte så höstig men den lyste upp lite i höstmörkret. 
 

Vi inledde kvällen med en Dry Martini, shaken not stirred like James Bonds recipe och
minicrustader med räkor och vårrullar med sötsur sås.  






Jag hade gjort en kycklinggryta med bl.a grädde, vitlök, dragon och fransk senap.
Till denna hade vi ugnsbakad potatis och grönsallad med broccoli, gurka, rostade solroskärnor och dressing.

Det blev äppelkaka med vaniljsås till dessert och sen självklart en kladdkaka till kaffet.
Det var ju faktiskt kladdkakans dag. Jag funderade länge på vilken variant jag skulle baka
( Dumle, mint, vit choklad eller kanske med äpple men det blev en klassisk med vispgrädde till.   



Vårt glada och trevliga gäng!

Lisa i ny snygg klänning från "Me and I" ( vill ha) och Kylle.
Nu har vi känt varandra i snart 35 år ( kan det verkligen vara så länge Hehehe)
och har alltid lika kul när vi ses.  

Här är Lisa, jag och Kylle lite allvarliga för en gångs skull.
Lisa visar en lampa som de ska köpa och då måste man koncentrera sig.

Jag hoppas att ni har också har haft en riktigt trevlig kväll.

Nu ska jag titta på kvällens avsnitt av Downton Abbey på SVT Play.

Godnatt så hörs vi i morgon!

Kram/@anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar