söndag 29 november 2015

Första ljuset är tänt och första lussekatten är uppäten.

Första glöggen är uppdrucken, den första lussekatten är uppäten och första adventsljuset är tänt. Regnet öser ned och snart är väl stormen "Gorm" här. 
Då är det skönt att ha tak över huvudet.
Jag har fixat med lite av varje idag och det var så skönt 
med en hemmadag i lugn och ro. 

Johanna fick sin adventspresent idag, en tekalender som jag köpte i Stockholm. 
En perfekt present till teälskaren Johanna med nya, härliga smaker varje dag.
 Doften från förpackningen är inte så tokig den heller. 
 


Första ljuset är tänt och en av mina "adventsljusstakar" är en repris från förra året. Patinerade lerkrukor med lite mossa och vita blockljus modell mindre.

Den här söta lilla adventsskylten köpte jag också i S-holm. 

Igår bakade jag lussebullar och idag provsmakade vi dem tillsammans med god glögg. 

Nu ska vi titta på Solsidan och Hellenius här och
jag önskar er en fin avslutning på helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar