söndag 15 november 2015

Kandelabern är tänd och brandvarnaren tjuter.

Söndagen är här och jag har ändrat om lite bland pinalerna här hemma. 
Kandelabern hamnade nu i hallen och när den var på plats så tände jag förstås ljusen. 
Detta fick till följd att brandvarnaren började tjuta. (då vet vi att den fungerar)
Katten blev rädd och sprang och gömde sig och jag får finna en ny plats för kandelabern.  


På varsin sida om hallspegeln har jag två små lampetter i tenn,
inköpta i somras på Degeberga  samlarmarknad.
De kan jag i alla fall tända utan illtjut.

Maken har räfsat en MASSA löv idag och jag har fixat inomhus.
Nu ska jag upp på vinden och sortera julsaker sen ska vi läsa böcker
och helga vilodagen, så heter det väl??

Kram på er alla så tittar jag in snart igen!

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar