måndag 30 november 2015

Följ med en sväng till Gamla stan.....


Hemma igen! 
Jag har varit trött hela dagen idag tycker jag och det är så skönt att vara hemma nu.
Jag började min arbetsdag med ett elevsamtal i Veberöd och sen har det varit 
diverse möten och konferenser resten av arbetsdagen.

Nu ett litet inlägg och sen ska jag fixa laxfilee´r med god sås med liiiite grädde, 
dill och kryddor serverad med tomatsallad och kokt potatis. Mmmm, det ska bli gott. 

Nu tänkte jag visa er några bilder från när jag strosade runt i Gamla stan i Stockholm i torsdags. Jag kände historiens vingslag och även lite julstämning förstås. 
På Stortorget var det traditionell julmarknad och alla mysiga små affärer 
på tvärgatorna hade julskyltat så himla fint. 

Håll i er nu så tar vi en tur bland de gamla gränderna.







Framme vid den mysiga julmarknaden på Stortorget in Old Town. 







De här tjejerna sjöng vackra julsånger.

Tallkvistar och söta små tomtar.

Jag var även en sväng på fina "Under kastanjen" som ligger just
vid en kastanj mitt i Gamla Stan. Goda soppor och mackor och kakor serveras här.


Underbar tapet och kristallkrona. Eftersom jag var på väg till NK och en boksignering så hann jag inte fika här denna gång.
Dessutom hade jag ju druckit te på Svenskt Tenn.
Någon måtta får det ju ändå vara.



På "Butik Sirlig" finns det många fina saker.

Nej, nu är det verkligen dags att laga middag.

Kram och njut av er måndagskväll! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar