tisdag 24 november 2015

Guldkant på tillvaron.

Efter en arbetsdag med ett som vanligt varierande innehåll 
är jag hemma igen och ska ta tag i middagen här nu.
 Make och dotter är och spelar tennis och jag och katten har huset för oss själva.

Det blir soppa med varma vitlöksbaguetter ikväll, 
enkelt och förhoppningsvis gott i vinterkylan. .
Lite senare ska jag sätta mig och fundera ut vad jag ska tillbringa 
min dag i Stockholm med. 
Jag har bokat en endagsresa till Stockholm på torsdag,
 där jag åker upp med tåget tidig morgon, är framme då affärerna öppnar och 
åker hem när affärerna stängt på kvällen.

Ni som känner mig vet att jag förgyller 
vardagen med dessa små turer några gånger per år och nu är det alltså dags igen. 
Det är extra mysigt att åka i adventstid. 

När barnen var små så åkte vi alltid hela familjen med 
övernattning just första adventshelgen.   
Då blev det julmarknader, Skansen, Gröna Lund och julklappsinköp. 

Ha nu en fin kväll så hörs vi igen i morgon! 

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar