torsdag 19 november 2015

En titt i kökshyllan och i eftermiddag en viktig föreläsning.

Gomorron denna regniga torsdag! 
Jag hoppas att ni har sovit gott och att dagen har börjat bra! 
Johanna mår nu bättre efter två veckors virussymptom av olika slag. 
Nu är äntligen aptiten och glimten i ögat tillbaka. 

Detta firar vi med att ha något extra gott till fikat, nämligen klassikern bland bakelser,  Napoleonbakelsen som är den godaste bakelse som jag vet med spröda smördegsbottnar, ett tunt lager äppelmos, hallonsylt, grädde och med en sötsyrlig glasyr överst. 
Äppelmoset kan bytas ut mot vaniljkräm men jag föredrar det lite syrliga moset. 

En liten titt i den svarta hyllan i köket, d.v.s pryl och dammsamlaren. 
Den stora ljuslyktan från Day Home ger ett vackert sken och lyser upp i höstmörkret. 
Det gör även den konformade lampan som jag har haft länge.   


Ännu så länge är det bara en amaryllis som har hittat hit.

Nej, nu måste jag ta tag i städningen här hemma.

I eftermiddag ska jag nämligen iväg på en föreläsning som kommer att handla om traumamedveten omsorg vid möte med barn och ungdomar i utsatta livssituationer.
Det blir säkert en givande eftermiddag med konkreta verktyg
som man kan ha nytta av i arbetet.

Dessutom ska det bli ett litet besök hos Jakob.

Ha en fin torsdag så hörs vi ikväll!
Kram/@nneli
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar