onsdag 6 april 2016

Arbete i Lund, "blomsterfynd" och lite annat.

Hela förmiddagen tillbringades på Kristallen, därefter blev det en sväng till härliga Bloom där trevliga Måns med fru alltid lika glatt välkomnar sina kunder. Idag firade de 10- årsjubileum och alla blombuketter kostade dagen till ära 10:- styck. Ni skulle sett hur alla nöjda och glada kunder bar iväg med stora fång av rosor och tulpaner. Det var enkelt för alla äkta män (och andra förstås) att känna sig extra generösa idag.

Jag köpte många buketter och glad i hågen gick jag till bilen i parkeringshuset intill för att lasta av alla mina vackra buketter, och vad tror ni satt på rutan.
 Jo, parkeringsböter för att jag hade i all brådska på väg till blomsterfynden ställt bilen på en elbilsparkering. Vilken klant man är och sååå typiskt att en p-vakt skulle komma precis där på 10:e våningen och under de 20 minuterna som bilen stod där. Grrr...

Så här såg det ut på Kattesund denna dag.     


Jag gick en liten sväng på Mårtenstorget också för att känna stämningen
av Lunds Internationella Marknad.

Massor med godsaker fanns det som vanligt, men jag köpte faktiskt inget där.
Ja, förutom några vackra julrosor då. De gick inte att motstå nämligen.

På arbetet idag kom Erika och hälsade på med sin söta lilla dotter, Milla. Mer om detta i morgon. Då blir det några bilder på den fina lilla tjejen och även på mina vackra blombuketter som pryder hemmet här. Mina billiga buketter som ju inte blev så där väldigt billiga!  Hehehe....

 
Nu blir det kaffe och "Maria Wern" på TV.

Ha det fint så hörs vi i morgon!
Kram/@nneli




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar