måndag 4 april 2016

SULARPSFARMEN.




Har ni haft en bra inledning på veckan? 
Det hoppas jag att ni har, själv har jag arbetat en lång dag 
och kom precis hem nu. 
Nu ska jag steka raggmunk med fläsk och jordgubbssylt till familjen här.

 Jag tänkte att jag skulle visa er de utlovade bilderna 
också från i lördags när jag var på Sularpsfarmen. 

Här är två av de trevliga och glada bröderna som alltid bemöter sina kunder på ett respektfullt och sympatiskt sätt. Och vilket minne de har för namn, helt fantastiskt.

De hade fullt upp denna lördag då köpsugna kunder kom i en aldrig sinande ström. 





Så här ser kundkorgarna ut på Sularp.

Ett helt hav av tulpaner i härliga färger.

Hönan hade fått en jordgubbe som tydligen smakade toppen.

Är det någon som känner igen Nabil på denna bild?

Det fanns alldeles nyinkomna och vackra Toffelblommor. Jag köpte ingen av just dessa men en hel låda penseer, en gigantisk basilika, en väldoftande ananassalvia, potatis, paprika, färsk chili, goda bönor och söta clementiner fick åka med hem denna gång.




Den jättefina basilikan har fått sin plats här i köket.

VI SES SNART IGEN SULARPSFARMEN!

Det gör vi också kära bloggläsare! 

Ha en fin kväll och kram på er
@nneli




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar