söndag 17 april 2016

En dag på Österlen och ute på äventyr mitt i natten.

Jag hoppas att ni alla hade en fin lördag!
Vi var iväg på en Iiten Österlenrunda. Vi startade hos mina föräldrar med förmiddagsfika, en sväng i deras trädgård med vackra vårblommor och lite snicksnack. 

Sen körde vi vidare till Vitemölla. 
Där umgicks vi, satt en stund i solstolen och hade det bra.  

Min mors vackra vårrabatter. 



Humlan "jobbar på".

Maken putsar fönster hos mina svärföräldrar. 

Innan vi styrde kosan hemåt igen så var vi en sväng på Musteriet i Karakås.
Vi tittade i deras trädgård och butik och köpte med oss underbart god äppelcidermarmelad. Den kommer att smaka bra till dagens frukost.

Inspiration till trädgården hemma.

I Musteriets andra butik kan man välja mellan växter, tvålar,
trädgårdsinredning och annat fint. 



Också dessa svällande knoppar överallt. Våren är fantastisk.
Nu skiner solen här och det är dags för lite frukost. Därefter blir det trädgårdsfix. Ogräset ska idag rensas bort i rabatterna.

Lite seg är man dock idag efter att ha varit och hämtat sonen efter en fest halv tre i natt. Han frågade så snällt och han brukar sällan be om något sådant så det var inte svårt alls att ställa upp på detta. Två av hans gamla tjejkompisar åkte också med.
Det var fem tjejer som hade 25-årsfest, livat värre.
Jag möttes av glada ungdomar och blinkande discoljus mitt ute i skogen där festen gick av stapeln.

Nåväl, fick en trevlig pratstund i bilen. Det blev även en sväng till MAX, då sonen var hungrig. Tänk att hamburgerställena har öppet hela natten.

Klockan halv fyra var jag hemma igen i min säng. Zzzzz....

Ha en fin dag alla ni!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar