torsdag 21 april 2016

Pärlhyacinter i lusthuset.

Just nu blommar det i blå nyanser i lusthuset. 
Jag har köpt många pärlhyacinter och ställt i min gamla trälåda.
Eftersom det fortfarande är ganska svalt i lusthuset så håller blommorna sig lika fina vecka efter vecka. Dessa blå skönheter har stått där nu i tre veckor.




Idag har jag lite småplaner här hemma. Det blir en kombination mellan trädgårdsarbete, städning och lite jobb.
Jag måste bara berätta om en fantastiskt god tårta som vi smaskade i oss igår kväll. Det var Jakob som bakat en så god födelsedagstårtas till flickvännen
och som vi fick smaka.

Han hade gjort en kladdkakebotten med krossat dajm i.
På denna en vanilj-citronmousse som var supergod.
Vi åt den så snabbt så jag glömde tyvärr att ta bild.

Den var verkligen bakad med kärlek.
Tack Jakob och Lize!

Nej, nu ska jag ta mig en kaffe.
Ha en fin dag alla ni! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar