lördag 2 april 2016

Perfekt inledning på helgen med middag för vänner.



Godmorgon alla! 

 Så trevligt det är att samla några vänner för en middag, 
en helt vanlig fredagskväll. 
Det blev liiite stressigt ett tag eftersom jag kom hem sent från Malmö.
Men efter en drink med efterföljande lammfile´med tillbehör så kunde även värdinnan njuta av kvällen och trevligt sällskap av våra gäster. 

Vilken solig och fin dag det var igår förresten och så här fint sken solen när jag kom hem.
          



Vi inledde kvällen med en "Draja",
enligt många ett utmärkt sätt att inleda en helg. 





Selvarossa, ett gammalt favoritvin. 
 

Jag har tappat räkningen på hur många citronmarängpajer
jag har gjort denna vår. Gårdagens gäster gillade den,
vilket gör en värdinna väldigt glad.

Som sagt, en perfekt inledning på helgen med finfina gäster, intressanta samtal, glada skratt, mat och dryck och nu hela helgen framför oss.
Kan det vara bättre?

Tack Amie, Johan, Anders och Katarina för att ni kom och förgyllde vår fredagskväll.

Nu undrar jag om väderprognosen stämmer och det ska bli en solig och fin lördag.
Vi får väl hoppas på detta i alla fall.

Jag önskar er alla en bra dag, med eller utan sol!
Vi hörs lite senare förstås.

Kram från @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar