söndag 24 april 2016

Nya rosor och kuddar.

Här började dagen med ett besök på "Kabbarps" Handelsträdgård, 
tillsammans med min mor med efterföljande fika hemma hos oss. 
Johanna hade bakat goda chokladmuffins med både vit och mörk choklad som  smakade utmärkt till kaffet.

På Kabbarp möttes vi som vanligt av ett hav av vackra pelargoner och väldoftande örter till oslagbara priser.
Jodå, en del fick självklart följa med hem och jag ska visa er sen. 


Därefter körde jag och maken till "Sularpsfarmen" och handlade en massa jord, 
växter samt frukt och grönt. 
Nu äter vi väldens längsta och sötaste vindruvor (Sularps), 
läser och njuter av den nya rosenbuketten. 

bakgrunden mina nysydda kuddar. 




Här fortsätter vi att njuta av söndagen.
Ikväll ska jag testa ett nytt recept och om det blir gott
så lovar jag att dela med mig av receptet till er förstås.

Kram på er så hörs vi snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar