fredag 8 april 2016

Fredagsfeeling, montering av bord och ikväll dammiddag!

Hej på er denna fredagseftermiddag! 

Jag hoppas att ni ser fram emot helgen som närmar sig med stormsteg.
Idag har jag varit på en mycket intressant föreläsning på Polhemskolan. 
Den handlade bland annat om hemmasittare 
d.v.s elever som av någon anledning inte orkar att gå i skolan. 
Detta ska inte förväxlas med skolk som är något helt annat. Det kan vara elever som av olika anledningar mår så dåligt att en skoldag kan upplevas som ett oöverstigligt hinder och där vi som arbetar inom skolan på olika sätt kan hjälpa dessa elever och deras familjer tillbaka. 

Dagen anordnades av Veronika och Ingrid, två duktiga, pålästa och 
lättsamma personer som arbetar inom skolhälsovärden i Lunds kommun. 


Nu ska jag montera ihopa ett bord som inköptes på IKEA igår kväll.
Då var jag och en väninna där och inhandlade en del nödvändiga ting.
Våra män var så glada att vi körde dit på egen hand och det gjorde vi så gärna. 
Vi hade kul under tiden som inköpen klarades av. Efter några givande timmar på det blå-gula varuhuset bar det av hemåt igen med matta, bord, 
ett flertal växter och lite annat.   

Ikväll blir det dammiddag för min del och pubbesök för maken. 
Jag hoppas att er fredagskväll också blir utmärkt.
Nedan en av mina egenkomponerade buketter från Bloom tidigare i veckan. 
    


Kram på er och på snart återseende!
@nneli












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar