måndag 11 april 2016

Snooza eller inte snooza och en ny vårmatta.



Så härligt det är när morgonsolen lyser in i huset. Att läsa tidningen och ta en en kopp kaffe i lugn och ro innan man sticker iväg till jobbet är inte alls fel, det heller. 

Tyvärr tillhör jag ju dem som oftast snoozar en 5-6 gånger varje morgon och då blir det inte mycket till lugn och ro kan jag säga. Men så kommer de morgnar när man stiger ur sängen direkt och hinner med även det som inte är helt nödvändigt.
Och varje gång detta händer så lovar man sig själv att gå och lägga sig i tid och stiga upp direkt när klockan ringer på morgonen.

Någon som känner igen sig??




Under bordet ligger vår nya vårmatta.

Den har blivit otroligt populär och den säljs slut inom några timmar när den inkommer till Ikea. Vi har haft våra persiska röd-marina mattor i många år och nu kände jag att det var dags för något lite ljusare och mera vårlikt.
Detta är ingen dyr matta det här men för en liten slant blev den ett fint inslag i vårt vardagsrum.
Nu får den ligga där över våren och sommaren i alla fall, så får vi se om den mörkare lite mer murriga mattan tas till heders igen till hösten.

Jag kan säga att när jag fick veta att Ikea hade fått hem mattan i den stora storleken 2 gånger 3 meter så körde jag dit direkt efter jobbet och jag SPRANG till mattavdelningen. Tänk er bara en sådan sak.
Mattkillen hade sällan sett en så glad kund förr, sa han. HEHEHE....

Nu blir det en sväng i trädgården och sen middag.

Kram på er alla från @nneli

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar