torsdag 28 april 2016

Härlig författarkväll.



Gomorron på er denna vindstilla men ack så regniga torsdag! 

Det blev inget inlägg från Rignellskan igår, då dagen verkligen gick i ett.
Den började med information 
om våra lagar kring socialt arbete i Stadshallen. 
Dagen fortsatte med arbete på skolan. 
Jag kom hem ganska sent på kvällen, fixade middag och och körde sen tillbaka till Lund för ett författarmöte. 
Detta ville jag inte missa fastän jag var trött efter en lång dag. 

Jag och många andra (däribland flera glada bekanta) 
träffades på ett fullsatt Gleerups.
Alla hade vi det gemensamt att vi uppskattar Linda Olssons mästerliga författarskap. Hon skriver fantastiska böcker och den senaste i raden kom ut igår och detta firades med vin, ost, melon, oliver och en timmes besök av den fina författarinnan. 
Hon berättade om sitt liv, sitt boende på många olika platser i världen, om sin familj och om hur hon började skriva böcker efter att tidigare ha arbetat som jurist. 

Kvällen var fullbokad sedan länge.
Författarinnan Linda med sin senaste bok"En syster i mitt hus".
Den ligger nu i min hög över böcker att läsa.

    



Om ni ännu inte har läst Lindas otroligt populära debutroman
"Nu vill jag sjunga dig milda sånger" så rekommenderar jag er varmt att göra detta.


Linda signerade många böcker denna kväll.

Sen var det dags att bege sig hemåt denna kylslagna kväll
för lite umgänge med familjen, en kopp te och Maria Wern på TV.

Idag blir det städning och lite förberedelser
inför morgondagens bjudning för vänner. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar