tisdag 22 oktober 2013

Blommor och vin i Hällestad.

Ikväll var jag inbjuden till "Blommor och vin:s engelska afton i T.Hällestad. Jag var inbjuden till detta mysiga ställe för att visa bilder och berätta om min resa till England och Chelsea Flower Show i våras.  Jag var i gott sällskap berättade arrangörerna. Tidigare inbjudna har bl.a varit Björn Ranelid,Bodil Jönsson, Gunnel Carlsson och Lotte Möller. Hehe.....  

Så här fint såg det ut när jag kom fram denna milda och sköna höstkväll. 


Jag möttes av den härliga doften av nybakade scones, trevliga damer och massor med tända ljus i detta fina gamla hus. 

Vinet var framdukat och kvällen kunde börja.

God solskensmarmelad,engelsk marmelad ( förstås) och goda ostar (en del engelska) och även en svensk mildare variant smakade utmärkt till de nyttiga sconesen med dinkelmjöl. 

Nyinredd del av längan.

Vackra gamla fönster och dito möbler.

Diverse trädgårdsböcker hade lagts fram. 

Här ser vi en del av gästerna som spänt väntar på mina blomsterbilder.

Den yngsta lilla gästen var fem veckor gammal och så fin. 

Den här fina boken fick jag som tack för att jag kom och berättade och visade mina bilder.

Jag tackade alla där för en trevlig kväll med inspirerande sällskap, gott te och scones i engelsk anda.
Sen körde jag hemåt i det för årstiden otroligt milda vädret. Johanna satt och pluggade juridik när jag kom hem, den flitiga lilla loppan.
Nej, nu är det minsann läggdags. Godnatt alla ni.... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar