söndag 20 oktober 2013

Ullaredbesök....


Klockan kvart över sex på lördagsmorgonen startade min dag. Då körde jag till Hörby för att åka vidare därifrån med buss till Ullared och ett litet Gekåsbesök. Det var min väninna Birgitta som ordnat så att vi kunde åka. 
Vi stannade i Kvibille och åt frukost. Vi blev serverade hembakat bröd med god ost och skinka. Kaffe till detta och sen kändes som att man skulle orka tillbringa en dag i ett fullsatt varuhus. 
Här i Kvibille åt vi också årets första pepparkaka med Kvibille gräddädelost.   

Mitt ressällskap, Maria,Birgitta och deras mamma Marianne. Utanför står bussen och väntar.   

Här står ägarna i den gamla,antika baren och säljer ostar. 

Här fanns även ett gammalt,fint allmogeskåp från 1790.

Ja, det var här som vi fikade.

Nu åker vi vidare i det vackra landskapet, denna tidiga lördagsmorgon.

Yes, vi är framme och har fått tag på varsin vagn. 

Köerna ringlade sig så långt man kunde se och en bit till. 

Rätt som det var så hörde jag någon ropa mitt namn. Kerstin och Marie var också i shoppingtagen. 

Utsikt bakom min kundvagn.

50 - års jubileum i år ,ja.

På väg hem igen, efter att ha stått i en en lååång kö. Efter ca två timmars bussfärd hem med mycket prat och skratt var vi hemma igen.   Jag och mitt trevliga sällskap tackade varandra för en skojig dag.....Uppackningen av alla saker väntade jag med till på söndagen (idag alltså)
Det tar på krafterna att shoppa en hel dag. 
I morgon visar jag lite av vad som inhandlades. Ha en fortsatt skön söndagskväll. Kram på er!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar