onsdag 9 oktober 2013

Mitt i veckan news.......

Idag började arbetsdagen med APT i Lund. Sen blev det en stadstur med några små välbehövliga inköp. 
I stan träffade jag min trevliga och framgångsrika handledare, Birgitta. Hon var som sagt min praktikhandledare under min utbildning. Vi har fortfarande lite kontakt och det är så kul att ses ibland.
Några sådana här söta saker, köpte jag med mig hem idag. 

Och dem här som jag tror är riktigt goda med ost och te.   

Det blev även en varm och skön kappa att ha när det blir riktigt kallt. En riktigt skön fuskpäls. Så här ser den ut:

Inga blommor inhandlades idag dock. Jag kunde stå emot frestelsen. Duktigt,va?  
Man kan ju faktiskt fortfarande plocka in små söta buketter från trädgården. Det gäller att passa på som t.ex den här: 

  
Jag var med och lyssnade en stund på eftermiddagen idag när Lovisa och Ellie var inbjudna till Nyvångskolan för att berätta om sitt uppdrag. De är jätteduktiga ungdomsombud i Lunds kommun och de informerade om Lunds Ungdomsting och annat intressant. 

Jag passar härmed på att göra lite reklam för en heldag den 24 oktober då unga och även tjänstemän i Lunds kommun kan bege sig till Stadshallen och vara med om en mycket intressant dag i ungdomens tecken. Det firas 10 - årsjubileum och det blir även tårtmingel med Lundapolitikerna. 
Dela gärna med er av denna information till ungdomar mellan 12-25 år i er närhet. 

Ikväll ska Johanna och jag ha vår " Bonde söker fru" kväll med knäcke, ost och te. Det visas en bra film på Biblioteket också ( Kvartetten) men Johanna och vår Bondekväll går före. 
                                                                                                           Bild lånad av TV4.

Jag hoppas att ni har en finfin kväll!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar