torsdag 3 oktober 2013

Lunch med barnen, kanelbullsbak och en allmänt trevlig dag.

Här sitter jag och mina barn och äter lunch. Vi åt stekt kyckling med ris och jordnötssås. Så trevligt att ha båda barnen hemma i lugn och ro. Synd att Mårten jobbade bara. Vi har alltid mycket att prata om och  har det väldigt trevligt när vi ses.  

Ta snabbt några foton nu så kan vi äta i lugn och ro, sen,mamma.......  

Käre sonen..... 

Och fina dottern.....

Jordnötssåsen smakade bra trots, att det inte ser ut så här. Hehe. 

Jag bakade massor med kanelbullar idag ( dubbel sats), närmare bestämt 60 stycken.
En hel del gick åt under eftermiddagen. En del skickades med Jakob till Maria eftersom hon gillar mina kanelbullar.

Musse undrar om inte Jakob och Johanna kan vara lite lugnare så att hon kan lägga sig och somna. 

När dem fortsatte att skoja och skratta så gav Musse upp och gick och lade sig i lugn och ro på verandan istället.  

Här ligger hon nu, den lilla egensinniga men charmiga  katten. 

Efter städningen idag var det dags att plocka in lite nya höstblommor från trädgården.   

Höstaster i olika färger passade bra i den lilla tennkrukan.

Nu har Johanna och Jakob åkt in till stan och Mårten och jag och tittar på "Kockarnas Kamp". Okej då,mest jag....

Johanna visar här sin nya tischa med spetsdetaljer.

Ha en fortsatt fin kväll och må så gott. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar