onsdag 2 oktober 2013

Handledning, skolarbete och nu skön hemmakväll.

Idag har jag varit i Lund och bl.a haft handledning. Man blir verkligen påmind om vilken otrolig bredd vi har på våra samtal och ärenden. Dagens två handledningsärenden berörde oss alla enormt mycket. Bra att kunna diskutera med sina kolleger och med sin handledare och inte behöva känna sig så ensam i sitt arbete. 

Inhandlade lunch på ICA vilket smakade bra. Räkor,tonfisk,fetaost,tomat och sparris. Mmmmm

Jag har gjort lite höstfint på mitt arbetsrum idag. Detta uppskattas faktiskt av både elever och kolleger och av mig själv förstås.  
Det behövs så lite för att göra skillnad. 
Några vildvinskvistar och murgröna och ett ljushus.

Kvällens middag blev fläskkotletter med kall sås och sallad med avocado.  

Jag köpte med mig en bukett väldoftande liljor hem idag från Bloom. Jag går dit en sväng på lunchen så ofta jag kan. Det finns alltid något fint som man inte kan motstå.....

Lill-lördagsbukett.



Nu ska jag njuta av det här doftljuset som doftar gott av ros och lavendel.


Samtidigt som jag dricker en latte med några praliner. Inte helt fel.....
Gokväll på er alla!
Ikväll är det "Bonde söker fru" igen. Ja, jag vet att de flesta tycker att detta är ett ganska töntigt program, men det tycker inte jag. Härliga personligheter som idag ska speed-dejta....
Kram Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar