torsdag 24 oktober 2013

Ungdomsting i Lund.


Så är såg det ut mellan Dalby och Lund idag när jag körde till mitt arbete. Idag var det egentligen min lediga dag men jag ville inte missa Ungdomstingets 10 - årsjubileum så klockan halv nio var jag på plats i Stadshallen. Massor med ungdomar också jag och några vuxna till. Tove Klette inledde och därefter var det föreläsningar och samtalsgrupper där vi alla ingick. Fika och  mingel ingick förstås också. Jag träffade många som jag känner och det var en givande förmiddag.
 

En del hade klätt upp sig dagen till ära....

Tove Klette fick en hatt som hon använde under sitt jubileumstal. 

Detta är ungdomarnas sätt att applådera. Så sött och alldeles ljudlöst.

Trevlig föreläsare. 

Duktiga Lovisa och Elinor.

Det bjöds på frukt,kaffe,juice och ostfralla.

Eftersom dagens tema var DRÖMMAR så bjöds det självklart på denna lilla delikata kaka. 

Jag träffade glada och trevliga bekanta i folkvimlet bl.a denna trio bestående av Kim,Albin och Görel.

Två söta tjejer från Nyvångskolan. Trevligt att de var där.

Sven Heijbel höll en mycket intressant föreläsning.

Lunds kulturchef Torsten Schenlaer sa några väl valda ord till den stora och unga publiken.

Killen som satt bredvid mig satt och vek små söta dinosaurier på löpande band. Vi blev lite bekanta med varandra faktiskt.

Så här mycket pengar fick Ungdomstinget av Kommunstyrelsen. Bra!

Snart hemma igen efter att ha varit och bytt en jacka och småhandlat litegrann. Väl hemma blev det städning och småfix.
Kram på er....  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar