måndag 14 oktober 2013

Solig måndag och lite annat.

Den nya arbetsveckan inleddes med typiskt höstväder,lite grått och mörkt. Det sprack dock upp lite längre fram på dagen och det blev riktigt soligt och fint. 
Dessa foton på vackra hängbjörkar tog jag för några veckor sedan.


En föräldraledig lärare kom och hälsade på med sin  5 månader gamla son på fikarasten idag. Även f.d musikläraren (som båda mina barn har haft som lärare) kom och hälsade på och bjöd på underbart god chokladrulltårta med en fyllning av grädde och banan. Trevligt att träffa dem båda.
De hälsade speciellt till Johanna. Hon var ju "kollega" med dem ett år. 

Nu är kvällens middag precis uppäten och kylen är full av rester inför veckan. Det finns annorlunda kycklinggratäng som består av kyckling, grädde,mango chutney och banan samt grillchips överst. Låter det konstigt? (håller med, men gott blev det.) Receptet fick jag från en bloggare. 

Det finns även rester av ugnsbakad lax med kall sås och potatis samt gratinerad falukorv med "himmalagat" potatismos. 
Någon som vill komma hit och äta rester? 

Nu ska jag dricka mitt kaffe och läsa i min nya "Damernas värld" som damp ned i brevlådan i förra veckan.


Jag har tänt några av mina vita hus ikväll. Har banne mig en hel, liten stad.Dem är inköpta under flera års tid och på många olika inköpsställen. Bl.a. på Bruka i Stockholm och på Nordljus via nätet.   


Med denna bild säger jag tack för att ni läste mitt inlägg idag. Vi ses igen i morgon! Kram på er......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar