lördag 5 oktober 2013

Födelsedagsfest.

Mårten och jag på väg till Öppet Hus och uppvaktning hos Ann-Sofie och Ronald.


Min lilla svarta fick bli kvällens outfit. Jag köpte den i USA en gång i tiden och den är en gammal och kär trotjänare. Halsbandet är dock nytt.  


Dagens jubilar Ann-Sofie omgiven av sin fina familj. 
Vi fick jättegod mat bl.a denna utsökta marinerade rostbiff. 

Pajer,sallad,lax med örtsås, och ostar fick vi också njuta av.  

Den här underbara tårtan med mandelbotten, hallonmousse,choklad,hallon och blåbär smakade utmärkt till kaffet eller rättare sagt till teet som jag föredrog att dricka denna kväll.   

För säkerhets skull fick vi även dessa godsaker. Ifall vi inte skulle vara mätta.......  

I värdparets fina och nyrenoverade kök fick tre ljusstakar agera stöd för sopsäcken denna kväll. Man tager vad man haver......

Fin prydnad på deras kylskåp, såg jag. Mårtens och Johannas tackkort.

Denna söta bild på Josefine och Martin får avsluta denna trevliga kväll med nya och gamla bekantskaper, god mat och goda viner.
Tack snälla för ikväll.
Gonatt säger jag till er söta bloggläsare, så hörs vi i morgon. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar