söndag 27 oktober 2013

Söndagsmiddag och besök av sonen.


Idag kom Jakob hem och tränade barn/ungdomar i tennis. När han var iväg planterade jag en massa clematis i olika färger i trädgården. Även en del tulpanlökar kom dit de skulle idag efter att ha legat i sina förpackningar ett bra tag. Skönt att det blev gjort idag. Det kommer att bli fint till våren. 
När Jakob kom tillbaka från tennisen hade vi som vanligt mycket att snacka om. Det blev även en liten middagslur i varsin soffa. Söndag,när den är som bäst. Johanna kämpar flitigt på med sin juridik och maken fixade med en av sina ögonstenar i garaget.    

Jakob fick välja middagsmat idag och då blev det kycklingfile´med ris, jordnötssås och sallad. 

Desserten blev äppelpaj med smultäcke och hemmalagad vaniljsås.

Smakade bra tyckte vi alla, utom Johanna som inte gillar äppelpaj??
Nu har jag kört Jakob till bussen eftersom det kom en häftig regnskur. Riktigt höstväder med regn och blåst nu ikväll.
Resten av kvällen ägnas nu åt "Solsidan" och därefter ska jag se klart filmen "Hotell Marigold" från i fredags. Varför jag inte såg den i fredags??
Gissa, jag sov förstås gott efter en halvtimme och missade det mesta.
I morgon ska jag upp tidigt för att åka till Löderups Strandbad med mina kära kolleger. Där ska vi arbeta,äta gott,umgås och ha det bra i två dagar. Mer om detta senare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar