söndag 6 oktober 2013

Mjukstart på söndagen.

Söndagen började lugnt med "Nyhetsmorgon" på TV4 tillsammans med Johanna och frukost.     Mårten hade varit ute på en sportbilsrunda och handlat färskt bröd med sig hem. 

Precis nu kom trevliga grannarna herr och fru Åkerman in till oss med stora almanackan under armen. Nu skulle vi boka middagsbjudning. 
Det blev två trevliga inbjudningar, en nu i oktober och en adventsbjudning. Jag fick dessutom en fin utomhus Yuccapalm som kan bli riktigt stor. Jag ska sköta den så bra som jag kan. Jag kan nog få lite tips av Kristina också om det behövs.

Nu är maken på styrelsemöte och jag ägnar mig åt lite bloggande och ska även läsa några sidor i min kriminalare " Davidsstjärnor". (författare Kristina Ohlsson.)       


Den här roliga kartan visar lite olika trevliga utflyktsmål i södra Skåne.  

De här fina korten med de passande texterna köpte jag på Äppelmarknaden i Kivik.

Hej igen! 

Nu har vi precis ätit middag och det blev idag baconlindad fläskfile´med gräddsky och sallad.


Kvällens dessert var superenkel,nämligen den här glassen med bl.a mascarpone och citron. Vi tyckte att den smakade som en riktigt krämig citronfromage. Mmmm, gott med andra ord.  

Nu blir det te ( i kanna ) Det är extra gott med te som är bryggt på riktigt.

Ikväll var jag bjuden på trevligt event med ost och vin och kläder hos kära, Malin i Veberöd. Jag har varit så i valet och kvalet om jag skulle dit eller inte men bestämde mig till sist för att hoppa över ikväll. Vi ska träffas snart ändå, som tur är. 
En skön hemmakväll med familjen kändes absolut helt rätt det också. 
Jag önskar dock Malin och co en härlig kväll.  

I  morgon ska jag visa er några vackra höstfoton. 
Nu återstår bara att önska en en fin avslutning på helgen....... 
Kramelikram på er alla mina trogna läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar